fredag 1 augusti 2008

Övning 8 Social bookmarking

Såja då har jag nosat på detta också. Känns väldigt vettigt att samla sina bokmärken på nätet så att man har dem oavsett om man skiftar dator tillfälligt. Har hållit på med denna övning ett tag för jag har inte hittat någon att dela länkarna med men idag fick jag tag i Lotta så jag fick testa det med.
Känns som att man kan mångfaldiga sina bokmärken rätt snabbt om man hittar lite folk att "länka ihop sig med". Förresten, vill ni testa så är mitt id inte så överraskande bokbussmannen på delicio.us. Detta var den enda tjänst jag hann med att testa men den kändes smidig. Speciellt hemma där jag installerat "knapparna" i explorer.
För övrigt tror jag de ändrat designen under kursens gång så att det ser lite annorlunda ut när man skall samla nya länkar. Det heter inte post längre utan save a new bookmark. Tänk på det ni som är lika sena som mig med övningarna.

Inga kommentarer: